ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
حضور دانش_آموزان در اعتراضات اخیر از پیامدهای نبود آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی در مدارس است!
قاسم_احمدی_لاشکی در حالی که معتقد است نبود آموزشهای کاربردی در نحوه استفاده از فضای مجازی موجب تاثیر آنها بر دانشآموزان و حضور آنها در حوادث اخیر در کشور شده است، گفت: استفاده صحیح از فضای مجازی راهکاری اصولی برای واکسینه کردن دانشآموزان در موضوعاتی همچون تهاجم فرهنگی، آسیبهای اجتماعی و به ویژه شلوغیهای اخیر کشور به شمار میرفت؛ بنابراین اگر بخواهیم دانش آموزان به نحو مطلوب رسانههای خوب و بد را تشخیص دهند، باید با برنامهریزی آموزشی نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی را به آنها آموزش داد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشخیص رسانه خوب و بد توسط دانش آموزان نیازمند ارائه آموزشهای بهینه در مدارس و رسانهها به آنها است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و غیره در فضای مجازی ارتباطات گستردهای برقرار میکنند و این رسانهها با مخاطبان متعدد و متنوعی روبرو هستند، باید نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی را با عاقلانه ترین روشها به دانش آموزان آموزش داد.
وی ادامه داد: خبرهای فضای مجازی دولبه است؛ بدین معنا که امکان دارد صحیح یا کذب باشد بنابراین باید دانش آموزان آگاهی این را داشته باشند که تنها خبرهای موثق را دنبال کنند؛ از همین رو اگر در استفاده از فضای مجازی اعتدال پیشه کنیم، میتوانیم از این ابزار، بهترین استفاده ممکن را داشته باشیم.
احمدی لاشکی با بیان اینکه حضور تعدادی از دانش آموزان در حوادث اخیر کشور نشانه نبود آموزشهای مناسب و کاربردی در مدارس بود، یادآورشد: برای آشنایی و هوشیاری دانشآموزان به منظور استفاده از فضای مجازی، به تازگی درسی به نام "رسانه" وارد دروس متوسطه شده و بنابراین با این نوع اقدامات میتوان تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی در آموزش وپرورش داشت.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نحوه استفاده از فضای مجازی کلید شناخت رسانه خوب و بد توسط دانش آموزان است، یادآورشد: حذف کلی فضای مجازی صحیح_نیست.
منبع : خانه_ملت