بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گیلان در ماسال گفت : خیران مدرسه ساز در ساخت 20 در صد مدارس این استان مشارکت دارند.

رییس اداره منابع طبیعی با اعلام این خبر گفت :3 هکتار ازجنگلهای ییلاقات دشت دامن و رینه رضوانشهراز صبح دیروز طعمه حریق شد که با کمک نیروهای مردمی جنگل بانان و دو دستکاه ماشین اطفا حریق و 6 آتش نشان دیشب مهارو خاموش شد .

سرپرست اداره میراث فرهنگی- صنایع دستی و گردشگری لنگرود گفت : از اول امسال تاکنون 135 میلیون تومان تسهیلات به 27 نفر از هنر مندان صنایع دستی این شهرستان برای ایجاد مشاغل خانگی در رشته های چادر شب بافی گلیم بافی- حصیر بافی- تولیدات چرمی و لباس محلی پرداخت شده است

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: شالیکاران صومعه سرایی با استفاده از آبهای جاری و نزولات جوی 2 هزار و 800 هکتار از شالیزارهای خود معادل 10 درصد را شخم زمستانه زدند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار گفت : 35 هزار مترمربع از اراضی ملی روستای سی دشت بخش رحمت آباد و بلوکات رودبار از دست 3 متصرف رفع تصرف شد . رودبار 220 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

رییس جهاد کشاورزی سیاهکل گفت : از اول امسال تاکنون با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون تومان طرح آبیاری تحت فشار در 262 هکتار از باغهای فندق روستاهای یرشلمان و کلاک انجام شده است .

در همین مدت با 750 میلیون تومان اعتباردر هکتار از باغهای فندق روستاهای گیلارکش وسمجان پایین تکام و قشلاق دیلمان نیز طرح آبیاری کم فشار انجام شده است .

رییس کمیته امداد لاهیجان گفت :از اول امسال تاکنون 39 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به 221 نفر از مدد جویان تحت پوشش لاهیجان پرداخت شده است که نسبت به پارسال 20 در صد افزایش یافته است.

رییس تامین اجتماعی املش گفت : بیش از 128 میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج بیکاری - مقرری بیمه بیکاری-بازنشستگی از کار افتادگی و غرامت به بیمه شدگان این شهرستان پرداخت شده است .

در پایان مسابقات وزنه برداری قهرمانی گیلان تیم های شهرداری لنگرود ، لنگرود ب و رشت اول ، دوم و سوم شدند.

در مرحله نخست دور یک چهارم نهایی لیگ والیبال مردان گیلان تیم های شهرداری لنگرود ، وحدت جوانان ماسال ، فولاد گیلان و تیم هیات والیبال انزلی برابر حریفان خود به برتری رسیدند.

iribnews_guilan

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.