بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

اشاره مستقیم خداوند به توسل

اشاره مستقیم  خداوند به توسل 

حضرت آدم (ص) فرمود :

خدایا قبل از آفریدن من، کسى را از خاک خلق کرده ‏اى؟

خطاب آمد: نه، نیافریده‏ ام.

عرض کرد: پس این پنج شبح که آنها را در هیئت و صورت همانند خود می‏بینم چه کسانى هستند؟

خداى تعالى فرمود: این پنج تن از نسل تو هستند، اگر آنها نبودند، ترا نمى

‏آفریدم، نامهاى آنان را از اسامى خود مشتق کرده‏ام (و من خود آنان را نامگذارى کرده ‏ام)، اگر این پنج تن نبودند، نه بهشت و دوزخ را مى ‏آفریدم و نه عرش و کرسى را، نه آسمان و زمین را خلق می‏کردم و نه فرشتگان و انس و جن را.

منم محمود و این محمد است، منم عالى و این على است، منم فاطر و این فاطمه است، منم احسان و این حسن است، و منم محسن و این حسین است. به عزتم سوگند، هر بشرى اگر به مقدار ذره‏ى بسیار کوچکى کینه و دشمنى هر یک از آنان را در دل داشته باشد، او را در آتش دوزخ میافکنم...

یا آدم، این پنج تن، برگزیدگان من هستند و نجات و هلاک هرکس وابسته به حب و بغضی است که نسبت به آنان دارد. یا آدم، هر وقت از من حاجتى میخواهى، به آنان توسل کن

سفینةالبحار، ج 3: ص 334 (حدیث قدسى)

همچنین در حدیث دیگر میفرماید:

فاطمه (س)حوریّه ‏اى بود که چند صباحى لباس آدمیان در بر نمود

خطیب بغدادى: تاریخ بغداد، ج 5: ص 86.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.