بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

آخرین گفتگوی انسان در زندگی

آخرین گفتگوی انسان در زندگی

امیرالمؤمنین امام علی (ع):

هنگامی که انسان در آخرین لحظات زندگی خود قرار می گیرد؛ ((مال، فرزندان و عمل)) او در برابرش مجسم می‌شوند.

انسان رو به مال خود نموده و می‌گوید:

من در جمع آوری تو حریص و در مصرف کردنت بخیل بودم، در این لحظه چه کمکی به من خواهی کرد؟

مال در پاسخ می گوید:

من تنها کفن تو را تهیه می کنم.

پس از آن انسان رو به فرزندان خود کرده و گوید:

من شما را دوست می داشتم و حامی شما بودم، در این لحظه با من چه می‌کنید؟

آنها در پاسخ می گویند:

((ما تو را به قبر می رسانیم و در آن پنهان می‌کنیم

پس از آن انسان به عمل خود می‌گوید:

من نسبت به تو بی اعتنا بودم و تو بر من سنگین بودی، امروز با من چه خواهی کرد؟

عمل در پاسخ می گوید:

من از قبر تا قیامت همنشین تو خواهم بود، تا زمانی که هر دو در پیشگاه خداوند حاضر شویم.

وسائل الشیعه ج ۷ ، ص ۳۲۵

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.