بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

هویت اصیل، گم شده مادران آینده

هویت اصیل، گم شده مادران آینده

بهترین فرزندان شما دختران هستند. دختران حسنات ( الطاف الهی) هستند و پسران نعمت‌اند، بر حسنات پاداش می‌دهند و از نعمت‌ها پرسش می‌کنند. این دست احادیث از پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) در باب ارزشگذاری مقام"دختر" بیشمار است. اما با این وجود در روند زندگی امروزی نه تنها برای خودشان که از سوی خانواده شان نیز هویت واقعی "دختر"،"خواهر"، "مادر" بودن گم شده است.

دکتر فریده عامری، روانشناس بالینی ،خانواده درمانگر و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در گفتگوی اختصاصی با تبیان در مورد هویت امروز دختران و نقش مهم خانواده می گوید:

پدر از همان ابتدا  مهم است اما از دو- سه سالگی نقش بسیار مهمتری را در ارتباط با فرزند ایفا می‌کند. به خصوص در ارتباط با دخترها این ارتباط صمیمی‌تر از مادر هم می‌شود چون  آنها پدرها را خیلی دوست دارند و این یک علاقه عاشقانه که به تعبیر من الهی است را پایه گذاری می کند. پدرهایی که توانسته‌اند این نقش را ایفا کنند و کنار دخترهایشان باشند، وقتی بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و به بحران برمی خورند، می‌توانند خیلی کمک کننده باشند؛ چون دختر هر چقدر بزرگ‌تر می‌شود نیازش به حرف زدن با پدر بیشتر می‌شود.

خیلی مهم است وقتی  که بچه به دنیا می‌آید لحظه لحظه به او گفته شود که دوستت داریم. زمانی که به او  به طور مداوم بگوییم که دوستت داریم و علاقه داریم این الگوها را داشته باشی، و فضایی فراهم کنیم که او احساساتش را ابراز کند، اجازه بدهیم بعضی چیزها را تجربه کند و به او اعتماد به نفس بدهیم، او با این سطح ارتباطی بزرگ می‌شود. وقتی این ارتباط برقرار شد، بعداً هم به پدر و مادر که توانسته‌اند الگوی خوبی بشوند بیشتر از دیگران اعتماد می‌کند و اگر خلأی ایجاد شد با آنها مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید:

https://goo.gl/pNqgLv

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.