بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

پیشنهاد مذاکره ترامپ اتفاقا پیام خوبی دارد!

پیشنهاد مذاکره ترامپ اتفاقا پیام خوبی دارد!

فرضیه۱: فرض کنید امریکا توان این را داشته باشد که فشارهای اقتصادی را بیشتر از این کند و از مردم ایران هم برآورد این را داشته باشد که تا چند ماه آینده موج گسترده‌ای از اعتراض و اغتشاش داخلی شکل بگیرد و جنگ داخلی آغاز شود و بتواند ایران را همانند سوریه کند و پروژه تخریب ایران را کلید بزند؛با این فرضیه چرا باید ترامپ پیشنهاد مذاکره به ایران بدهد؟!چرا نباید صبر کند و نابودی ایران را ببیند؟اگر او توان فشار بیشتر و نابود کردن ایران را دارد،چرا باید فقط به گرفتن چند امتیاز دیگر مانند تسلیم قدرت دفاعی و منطقه‌ای ما راضی شود؟!

فرضیه۲:حالا فرض کنید ترامپ تمام توان خود را برای ضربه به اقتصاد ایران به میدان آورده و بیش از آنچه در میدان عمل کرده، توانسته با جنگ روانی بر جامعه ایرانی تاثیر بگذارد و اتفاقا روی دولت ضعیف و بی‌برنامه ما هم حساب باز کرده تا یک فشار مقطعی با شیب تند بیاورد و افکار عمومی و مسئولان اجرایی ما را بترساند و بلافاصله پیشنهاد مذاکره را روی میز بگذارد تا اهرمهای قدرت ایران را در مذاکره از ما بگیرد. اهرمهایی مانند حضور منطقه‌ای و قدرت موشکی. اهرمهایی که باعث شده وقتی امریکا میخواهد ایران را تهدید کند،تازه تهدید کند که کیلومترها آن طرف‌تر پایگاه ما در سوریه را می‌زند؛یا وقتی ما را تهدید نفتی میکنند پاسخش را نه از ما، بلکه از دوستان ما در تنگه باب المندب دریافت می‌کنند؛ و همین قدرت باعث شده مرز امنیت ما کیلومترها آن طرف‌تر از مرز سرزمینی‌مان باشد.

به نظر من اتفاقا پیشنهاد مذاکره ترامپ، پیام خوبی برای ما دارد؛یعنی ترامپ فقط توان یک فشار مقطعی بر اقتصاد ما را دارد نه بیشتر؛ و حتی برآوردش از جامعه ما این نیست که با وجود گلایه‌های مردم و فشارها، امروز اتحادشان را به هم بزنند و اتفاق گسترده و ویژه‌ای برای تخریب ایران رقم بخورد. این یعنی فقط اندکی صبر و همتی بلند برای کار نیاز داریم تا از این مرحله هم عبور کنیم؛ ترامپ روی اشتباه محاسباتی یا خیانت بعضی مسئولان ما هم حساب باز کرده. اگر مسئولان ما هم تصمیم درست را بگیرند و ریشه مشکلات را در داخل ببینند و کمر همت ببندند برای حل آنها، امریکا با تمام دشمنی‌هایش بزودی محکوم به شکست خواهد بود.

اما اگر دوباره بعضی‌ها مرعوب شوند و اهرمهای قدرت ما را تسلیم کنند،باید منتظر باشیم که دو سه ماه بعد دوباره ترامپ زیر توافق بزند و لب مرز ما بیاید؛و تازه در شرایطی که ما دیگر توان دفاع از خود را هم نداریم.

انتخاب با ماست؛ شکست امریکا یا پاس گل به امریکا برای سوریه‌ای کردن ایران!

از: علی صدری نیا

ble.im/Drsalaam

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.