بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

شیعه و تحریف ناپذیری قرآن کریم

شیعه و تحریف ناپذیری قرآن کریم

شیعه در کتب معتبر حدیثی و [تفاسیر و علوم] قرآنی و سایر منابع خود بر «عدم تحریف قرآن» تصریح کرده است و حتی حاجی نوری که اعتقاد به تحریف قرآن را به او نسبت می‌دهند، بعد از این تهمت‌های بی‌پایه ناچار شد رساله‏‌اى در دفاع از خود بنویسد که منظور من عدم تحریف کتاب‌الله بوده است و از تعبیرات من برداشت سوء شده است. 

یکى از گناهان کبیره در پیشگاه خداوند متعال، متهم ساختن دیگران به امورى است که هرگز نگفته‌اند و انجام نداده‌اند. همه جا گفته‌ایم و مى‏ گوییم که هیچ کس از محققان و علماى بزرگ شیعه- به شهادت کتاب‌هایشان - قائل به تحریف قرآن نبوده و نیستند، ولى گروهى متعصب و لجوج، باز این تهمت را تکرار مى‏‌کنند.

معلوم نیست چه جوابى براى یوم‌المعاد فراهم ساخته‌‏اند که هم تهمت مى‌زنند و هم قرآن مجید را بى‌اعتبار مى‌‏کنند، خصوصاً وقتی می‌بینیم، قرآن موجود در مساجد و خانه‌های شیعیان نیز یک کلمه با سایر قرآن‌ها در بلاد مسلمین تفاوت ندارد، قاریان شیعه نیز در بسیارى از مسابقات بین‌المللى قرائت قرآن، رتبه‌هاى اول را کسب کرده‌اند و حافظان ما، به‌خصوص حافظان خردسال، اعجاب و تحسین بسیارى از کشورهاى اسلامى را برانگیخته‌اند.

هر سال هزاران نفر بر حافظان و قاریان ما افزوده مى ‏شود و کلاس‏هاى حفظ، قرائت، تفسیر قرآن و دانشکده‌هاى علوم قرآنى، کشور پهناور ما را فرا گرفته، و اثبات تمام این برنامه‏‌ها با مشاهده از نزدیک، براى همه آسان است. در تمام این موارد قرآنى جز همان قرآن معروف و معمول بین مسلمین جهان وجود ندارد و هیچ کس قرآنى جز آن نمی شناسد و در هیچ مجلس و محفلى سخنى از تحریف قرآن مطرح نیست...

آیه الله العظمی مکارم شیرازی

on.ir/dLuHG

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.