بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

با سلام به مسئولین محترم شهرستان آستانه اشرفیه

http://uupload.ir/files/con5_%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85.jpg

با سلام به مسئولین محترم شهرستان آستانه اشرفیه

چند سالی است که سیل مهاجرت از شهرهای دیگر کشور تحت عنوان گردشگر، جهت  خرید زمین و مسکن در این شهر و حومه را مشاهده می کنیم،و با بینش اینجانب، به آینده نه چندان دور، نه تنها زمینها و ساختمانها به طور کذایی به اوج قیمتش میرسد!بلکه خود بومیهای این شهر هم توان خریدن زمینی که مال اجدادشان بود و هست را ندارند، علاوه بر اینکه ارزاق هم به همین علت، یعنی مهاجرت زیاد گردشگران جهت زندگی، گران و کم یاب خواهد شد،محصول بادام دارد از بین میرود،با فروش زمینهای مزروعی،محصول برنج دارد از بین میرود،ابریشم و پیله که بکلی از یادمان رفته، چرا مسئولین امر، از همین الآن تصمیم و چاره ای برای بی رویه فروختنهای زمینهای کشاورزی، و ساختن ساختمانهای بی رویه مسکونی،تخریب جنگل، واسکان گرفتن برای زندگی دائم مهاجرین غیر بومی، قانون گذاری و چاره ای نمی اندیشند؟(مسئولین محترم!) هر چه زودتر جلوی این معضل را بگیرید، مطمعن باشند به نفع این شهر وحومه است، و برد با شماست، به انتظار دستورات دراز مدت مسئولین از مرکز یا استان نباشید!،هر کس به فکر شهر خودش باید باشد،شما را بخدا بیایید یک ارزیابی از 6 سال پیش تا به حال از خرید بی رویه، وساخت و ساز بی وقفه، در روستاها و شهرمان بکنید، خواهید دید چه جور با پرداخت پولهای کلان، باغها،مزارع، و زمینهای روستا را به اصطلاح گردشگران خریده و به ساختمان ویا ویلا تبدیل میکنند،علاوه بر اینکه فرهنگ روستا نشینی که یک ارزش بزرگی برای گیلان دارد را خدشه دار میکنند،من در آینده نه چندان دور خطر معیشتی،از بین رفتن زندگی گیل نشینی گیلانی ها را احساس  میکنم، وجای بسی تاسف است، همانطوری که پیر و جوان و کودک به جای زبان مادری گیلکی صحبت کردن،مبادرت به صحبت فارسی نموده، آن هم نه فارسی فصیح،بلکه مشابه گیلکی!؟؟؟آخه مادر من!،برادرمن،!پدرمن!،اگر مشکل می بینی که فارسی را به زور صحبت کنی،خوب لهجه زیبای گیلکی خودت را بکار بگیر،مگر کسی به شما اجبار کرده که حتما در خانه ودر شهر وروستایت فارسی صحبت کنی،من که قم به دنیا آمدم و قم زندگی کردم، ولی چونکه زبان گیلکی زبان مادری من است را بسیار زود و در حد تافل یاد گرفتم، وافتخار هم میکنم گیلکی صحبت کنم،وبه این لهجه عشق میورزم، بعد می بینم دوست من که عمرش را در این شهر گیلان سپری کرده به من میگوید تو باید گیلکی صحبت کنی،بعد به خانواده اش که میرسد فارسی صحبت میکند،آن هم چه فارسی ای،به قول گیلکها،( اونه مین موش پایه داره)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.