بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در حرم رضوی:

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در حرم رضوی:

مدیریت‌های کلان سیاسی نیاز به تدبیر دارد نه پدرسوختگی

کوتاهی طلاب در تبیین دستورات اقتصادی و معیشتی دین

آیا مردم ما به فرد باتقواتر رأی می‌دهند؟

متأسفانه مردم گمان می‌کنند دینداران مدیریت بلد نیستند، از این رو ترجیح می‌دهند مدیریت را به افراد را کمتر دیندارتر بسپارند در نتیجه بدبخت می‌شوند در همه جای دنیا اینگونه است. چنانکه به علی‌بن ابیطالب(ع) گفتند شما مدیریت بلد نیستید. مردم بر اثر بی بصیرتی و تبلیغات مسموم، معاویه را باهوش‌تر از امام علی(ع) می‌دانستند، درحالی‌که مدیریت افراد باتقوا بسیار هوشمندانه است. به همین دلیل در جامعه‌ای که رشد عقلی نکرده، بدها رأی می‌آورند.

 زمان ظهور، مردم مدیریت هوشمندانه دینی را می‌فهمند

نجات اقتصاد کشور کار چه کسانی است؟ افراد باتقواتر یا بی‌تقواتر؟

دین عقل انسان را رشد می‌دهد، گر به انسان کم‌دین و ضعیف‌الایمان کار بسپارید در واقع به فرد ضعیف‌العقل کار داده‌اید که دائم خراب‌کاری می‌کند، مردم روزی به این رشد می‌رسند و به امام زمان(عج) حق خواهند داد که باتقواترین‌ها را به عنوان وزرای خود انتخاب کنند.

اقتصاد مملکت دراثر بی‌تدبیری این طور بهم ریخت، دین تدبیر آدم را افزایش می‌دهد دین که تنها نماز و روزه نیست. ظاهرا اینکه «مدیریت‌های کلان سیاسی قدری پدرسوختگی می‌خواهد» برای مردم ضرب‌المثل شده است، خیر این گونه نیست. مدیریت‌ به صفای باطن و عقل نیاز دارد نه‌ پدرسوختگی.

ما طلبه‌ها مقصریم که بخش‌هایی هوشمندانه از دین که مربوط به زندگی‌اجتماعی و اقتصادی است را نمی‌گوییم، این خیانت به ائمه(ع) است که تنها به زندگی فردی ایشان پرداخته شود و از سیاست‌های اجتماعی آنها چیزی گفته نشود.  در نتیجه مردم می‌گویند دیندارها مگر بلدند جامعه را اداره کنند. ما طلبه‌ها وقتی دستورات دینی را در باب مدیریت برای مردم توضیح ندهیم مردم فکر می‌کنند دین حرفی برای مدیریت ندارد در نتیجه سراغ غربی‌ها می‌روند.

امام علی(ع) استخدام‌شدن را مذموم می‌شمارند و سفارش می‌کنند «جوان تا می‌تواند نباید کارمند شود»، امروز کدامیک از جوانان ما این موضوع را می‌دانند؟ دین مضاربه و سپرده کردن پول و سودگرفتن را نمی‌پسندد چرا که‌ پول را به کسی یا بانک سپردن و خود بیکار نشستن عقل را زائل می‌کند و پیامبر(ص) سفارش می‌کردند خودتان با پولتان کار کنید.

http://hawzahnews.com/detail/News/458664

HawzahNews

 خبرگزاری‌حوزه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.