بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

حدیث روز

حدیث روز

برکات میهمان مؤمن

عنْ أبی بَصیرٍ عَن أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: ذَکَرَ أَصْحَابُنَا الْإِخْوَانَ فَقُلْتُ مَا أَتَغَدَّى وَ لَا أَتَعَشَّى إِلَّا وَ مَعِی اثْنَانِ أَوْ ثَلَاثَةٌ أَوْ أَقَلُّ أَوْ أَکْثَرُ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) فَضْلُهُمْ عَلَیْکَ أَعْظَمُ مِنْ فَضْلِکَ عَلَیْهِمْ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ کَیْفَ وَ أَنَا أُطْعِمُهُمْ طَعَامِی وَ أُنْفِقُ عَلَیْهِمْ مَالِی وَ یَخْدُمُهُمْ خَدَمِی وَ أَهْلِی قَالَ إِنَّهُمْ إِذَا دَخَلُوا عَلَیْکَ دَخَلُوا عَلَیْکَ بِرِزْقٍ کَثِیرٍ وَ إِذَا خَرَجُوا خَرَجُوا بِالْمَغْفِرَةِ لَکَ.

ابوبصیر می گوید نزد امام صادق (ع) صحبت از برادران دینی شد؛ من عرض کردم هیچ ناهار و شامی نمیخورم مگر اینکه دو یا سه نفر از دوستان یا کمتر یا بیشتر همراهم هستند.

امام صادق (ع) فرمود: بخشش آنها به تو بیشتر از بخشش تو به آنها است.

عرض کردم چگونه ممکن است در حالی که من غذای خود را به آنها میدهم و مال خود را برای آنها خرج میکنم و اهل منزلم به آنها خدمت میکنند؟!

حضرت فرمود: آنها چون نزد تو می آیند رزق زیادی برای تو به همراه میآورند و هنگامی که بیرون میروند، آمرزیده میشوی.

مصادقةالاخون، ص۴۴

HawzahNews

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.