امام محمدباقر (ع) میفرمایند:
«قائم ما به رعب و وحشت در دل مردم تأیید شده، و با نصرت خداوندی تقویت شده، زمین در زیر پاهایش طی می شود. گنجینه های زمین برای او آشکار می شود و سلطنتش به شرق و غرب جهان می رسد. خداوند دین خود را به دست او بر همه ی ادیان پیروز می سازد، اگرچه مشرکان خوش ندارند. در روی زمین جای ویرانی نمی ماند جز اینکه آباد می کند. حضرت عیسی روح الله (علیهالسلام) نازل می شود و پشت سر او نماز می خواند».محمد بن مسلم پرسید: قائم شما کی ظاهر می شود؟ فرمود: هنگامی که:1- مردها خود را به زنان تشبیه کنند.2- زنها خود را به مردان تشبیه کنند.3- مردان به مردان و زنان به زنان بسنده کنند.4- زنها سوار بر زینها شوند.5- شهادت دروغ پذیرفته شود.6- شهادت راست رد گردد.7- خون سبک شمرده شود.8- روابط نامشروع رواج پیدا کند.9- ربا خواری رایج گردد.10- اشرار از ترس زبانشان احترام شوند.11- سفیانی از شام خارج شود.12- یمانی قیام کند.13- سپاه سفیانی در سرزمین بیدا خسف شوند.14- جوانی از آل محمد (صلی الله علیه و اله و سلم) به نام «محمد بن حسن نفس زکیه» در میان رکن و مقام کشته شود.15- صیحه ی آسمانی شنیده شود که می گوید: حق با او (قائم علیهالسلام) و شیعیان اوست.در چنین موقعی قائم ما (ارواحنا فداه) خارج می شود و پشت خود را به دیوار کعبه تکیه می دهد و سیصد و سیزده نفر در اطراف او جمع می شوند. اولین چیزی که به زبان می آورد. این آیه ی شریفه است:«بقیة الله خیر لکم ان کنتم مومنین».سپس می فرماید: من تنها بازمانده از حجتهای پروردگار و خلیفه ی خدا در میان شما هستم. کسی نمی ماند، جز اینکه به او سلام کرده می گوید:«السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه».هنگامی که ده هزار نفر برای یاری او گرد آمدند، دیگر در روی زمین بتی نمی ماند جز اینکه طعمه ی حریق می شود. و این روز پر شکوه پس از یک غیبت طولانی است تا معلوم شود که چه کسی به غیب ایمان می آورد و از خدا اطاعت می کند».
اعلام الوری/ ص433
نسیم وحی
nasimevahy
اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
مردم اینجا چقدرمهربانند
دیدندکفش ندارم برام پاپوش دوختند
دیدندسرمامیخورم سرم کلاه گذاشتند
وچون برایم تنگ بود کلاه گشادتری سرم گذاشتند
دیندهواگرم شدکلاهم برداشتند
وچون دیدندلباسم کهنه وپاره است به من وصله چسباندند
و چون از رفتارم فهمیدند که سواد ندارم محبت کردند حسابم را رسیدند
گفتند کلبه بساز خواستم در این مهربانکده خانه بسازم ، نانم را آجر کردند
روزگار جالبیست،مرغمان تخم نمی گذارد ولی هر روز گاومان می زاید
(زنده یاد حسین پناهی)
اوضاع اجتماعی زمان امام باقر علیه السلام
فضیلبن یسار از نزدیکترین یاران رازدار امام علیه السلام در مراسم حج با آن حضرت همراه است، امام علیه السلام به حاجیانی که پیرامون مکه میگردند، مینگرد و میگوید: در جاهلیت بدینگونه میگردیدند، ولی فرمان آن است که به سوی ما کوچ کنند و پیوستگی و دوستی خود را به ما بگویند و یاری خود را به ما عرضه کنند.
اما از آنجا که در عهد امام پنجم علیه السلام در اثر مظالم بنیامیه، هر روز در قطری از اقطار و بلاد اسلامی، انقلاب و جنگهایی رخ میداد و در میان خود خاندان اموی نیز اختلافاتی بروز میکرد و این گرفتاریها دستگاه خلافت را مشغول کرده بود و از طرفی وقوع فاجعه کربلا و مظلومیت اهلبیت علیهم السلام مسلمانان را مجذوب و علاقهمند اهلبیت میساخت
این عوامل موجب شد که مردم سیلآسا به سوی مدینه و به محضر امام باقر علیه السلام سرازیر شوند، و امکاناتی در نشر حقایق برای آن حضرت بهوجود آید و دعوتهای شیعی که بر اثر ستمگریهای خلفا متوقف مانده بود که جز در پوششهای ضخیم ارائه نمیشد، اکنون در بسیاری از اقطار اسلامی خصوصاً در عراق و حجاز و خراسان، ریشه دوانیده و قشر وسیعی را به خود متوجه ساخته و حتی در دایره محدودتر بهصورت یک پیوند فکری و حزبی درآمده است.
آن روزی که امام سجاد علیه السلام میفرمود: «در همه عراق دوستان ما به بیست نفر نمیرسند.» سپری شده بود و اکنون هنگامی که امام باقر علیه السلام به مسجد پیامبر در مدینه وارد میشود، جماعت انبوه از خراسان و دیگر مناطق شیعهنشین مانند مدینه و کوفه و مناطقی جدیدی بهویژه بخشهای از کشورهای اسلامی که از مرکز حکومت بنیامیه دور است، نیز بر قلمرو طرز تفکر شیعی افزوده میگردد، و نفوذ و تبلیغات شیعی در خراسان بیش از هر جای دیگر بود...
عامل-اصلی-تأخیر-ظهور
نکته-هفتم
عامل اصلی تأخیر ظهور،نکتۀ هفتم
آدم شدن ما در تحمّل جمع است!
آدم شدن ما در تحمّل-جمع است
«عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ» که حضرت فرمود، یعنی تجمع ما باید قلبی باشد. نه اینکه در تشکیلات، از همدیگر نفرت پیدا کنیم!
چرا در یک کار جمعی از کوره در برویم، و جمع را بههم بزنیم؟؟
چرا تحمل ما در برابر رفیقمان کم است؟؟
تحملت را بالا ببر و بگذار این جمع درست بماند و تو در این جمع رشد-کنی.
نسیم وحی
nasimevahy
اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
روش های عملی مقابله با استرس های مالی زوجین
این روزها در هر محفلی صحبت از تورم و گرانی و بیکاری و دلار و ... است .امروزه بیشتر مردم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و در این وضعیت نا بسامان اقتصادی بیشترین فشار را خانواده ها متحمل می شوند و در نهایت مشکلات مالی یکی از رایج ترین اختلافات زناشویی است .
راهکارهایی وجود دارد که شما می توانید با رعایت کردن آنها از شرایط های بحرانی فاصله بگیرید.
خرج اضافی ممنوع!
بودجه ی خود را مشخص کنید ، دخل و خرجتان را بنویسید ، اولویت های زندگیتان را مشخص و موارد غیر ضروری را حذف کنید . با این روش شما در پایان ماه متوجه خواهید شد که چه خرج های اضافی داشته اید که می توانستید این خرج ها را نکنید.
صرفه جویی کنید
محمدی نیا، روانشناس خانواده، یکی از راه حل های خروج از بحران مالی را صرفه جویی عنوان کرد و گفت: باید یاد بگیریم که صرفه جویی کنیم . صرفه جویی به شکل های مختلفی می تواند انجام شود مثلا میتوانیم صبر کنیم زمانیکه فروشگاهی حراج اعلام کرد آن موقع به خرید برویم.
از تفریح غافل نشوید
ایشان تفریح را یکی از نیازهای انسان در شرایط بحرانی می داند که می تواند تاثیر وافری در روح و روان شما داشته باشد اما چگونه در شرایط بحرانی تفریح کنیم ؟! مثلا شما پول ندارید که به سینما، برج میلاد و یا مسافرت بروید اما می توانید غذایی که می خواهید در خانه تهیه کنید، بردارید و به یک پارک بروید
بیشتر بخوانید:
yon.ir/vKdI6
امام باقر علیهالسلام:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریکبینى مىکند.
طرح: علی معصومبیگی/ شهرآرا
ShahraraNews
تصاویر:سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مراحل تکمیلی طرح توسعه حرم مطهر علوی که بدست متخصصان ایرانی در حال اجراست، دیدن کرد.
سپاه ایران
sepahiran313
آغاز مراسم تشییع پیکر عزتالله انتظامی با حضور هنرمندان در تالار وحدت
مجید انتظامی، علی نصیریان، پرویز پرستویی، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، حبیب رضایی، قطبالدین صادقی از جمله حاضران در این مراسم هستند.
iribnews_guilan
در فضای مجازی کمپینی به نام فرزندت_کجاست که خطاب به مسئولین است به راه افتاده. در میان این هیاهو اما هستند مادران چشم به راهی که سالیان زیادی است چشم راه فرزندشان هستند یادشان کنیم
Habiliyan