بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

دلیل برتری امیرالمؤمنین از حضرت آدم، ابراهیم،عیسی و موسی علیه السلام از زبان خودشان

دلیل برتری امیرالمؤمنین از حضرت آدم، ابراهیم،عیسی و موسی علیه السلام از زبان خودشان

صعصعه پرسید: یا علی

تو برتر هستی یا آدم؟ فرمود: من، به آدم گفته شد به آن درخت نزدیک نشود امّا شد ،ولی من برای رسیدن به یک لقمه حلال از هفتاد لقمه شبهه ناک گذشتم.

 پرسید: تو بالاتری یا ابراهیم؟ فرمود: من، ابراهیم به خداوند عرضه داشت که یارب، چگونه مردگان را زنده می‌کنی؟ می‌خواهم قلبم اطمینان یابد و یقینم بیشتر گردد. امّا برای من اگر تمام پرده های عالم کنار رود ذره‌ای به یقین من اضافه نمی‌شود.

 پرسید: تو بالاتری یا موسی: فرمود:من ، وقتی خداوند به موسی امر کرد که به مدائن برود و فرعون را هدایت کند، چون سالها قبل از آن فردی را در مدائن کشته بود عرضه داشت خدایا کسی را یار من قرار بده تا با همراهی او به آنجا بروم و خدا هارون را وزیر و مشاور او قرار داد. امّا من زمانی که آیات برائت نازل شد بدون آنکه یارو یاوری طلب کنم آن را به جانب مکّه بردم تا بر مردم مکّه بخوانم با آنکه در جنگ‌های بدر و اُحد بزرگان قریش را کشته بودم.

پرسید: توبالاتری یا عیسی؟ فرمود: من، وقتی مادر عیسی را درد فرا گرفت وارد عبادتگاه شد . به او خطاب رسید از اینجا خارج شو اینجا عبادتگاه است. امّا وقتی مادر من را درد فرا گرفت دیوار کعبه شکافته شد و خطاب رسید که بر حریم امن الهی داخل شو

نقل از کتاب شریف زبده المعارف اثر عالم بزرگوار مرحوم ملاعلی اکبر ایجی(ره)

هابیلیان(پاسخی به کانال های ضد دین)

Habiliyan

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.