بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

هدف جنگ رسانه‌ای دشمن، ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم است

هدف جنگ رسانه‌ای دشمن، ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم است

انتقاد خیرخواهانه لازم است اما نباید با مبالغه مردم را دچار بدبینی کرد

رهبرانقلاب، امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:

جنگ رسانه‌ای امروز، از قبل هم وجود داشته ولی اکنون شدت آن بیشتر شده است. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاههای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه اندازی کرده‌اند و به طور جدی در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

اهداف این جنگ_رسانه_ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاههای مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات_اقتصادی در ذهن جامعه است.

گاهی اوقات در بیان مشکلات و یا انتقادها مبالغه می شود و  این مبالغه موجب تشدید اضطراب افکار عمومی و همچنین موجب گسترش « ویروس_بدبینی » در جامعه خواهد شد.

من همواره از ابتدای مسئولیت رهبری، به دولتها در زمینه های گوناگون انتقاد و یا اعتراض داشته‌ام که در برخی موارد هم تند بوده است و خودم اهل انتقادم و اهل مسامحه در برخورد با مشکلات و دستگاههای مسئول نیستم اما تأکید دارم که نحوه گفتن و نحوه اقدام کردن نباید به گونه‌ای باشد که مردم دچار بیماری بدبینی شوند.

نباید فضای عمومی کشور بگونه‌ای شود که اقدامات و تبلیغات مثبت قابل باور نباشند اما سخن دروغ دشمن قابل باور شود زیرا این وضعیت بسیار خطرناک است. در عین حال، انتقاد خیرخواهانه برای اصلاح امور لازم است. گاهی اوقات انتقاد باید عمومی باشد و نباید همیشه در گوشی باشد اما اینکه بگونه‌ای صحبت کنیم که بندِ دلِ شنونده پاره شود و همه چیز را از دست رفته تلقی کند، کار صحیحی نیست.

بیان عمل سیئه در کنار عمل صالح موجب می شود که مردم بدانند کارها و اقدامات خوب هم وجود دارد و ناامید نشوند. ۹۷/۶/۱۵

Khamenei_ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.