بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

همایش ائمه جماعات و روحانیون استان گیلان در آستانه ماه محرم الحرام

همایش ائمه جماعات و روحانیون استان گیلان در آستانه ماه محرم الحرام پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۴ شهریور) در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) رشت با حضور جمع کثیری از طلاب و خطبای شهر برگزار شد.

سخنران اول این مراسم آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت بوده که دقایقی از فضیلت این ماه و اهمیت عزاداری و سوگواری در آن به ایراد سخن پرداختند و سپس به دلیل مشغله کاری و شرکت در جلسه ای دیگر همایش را ترک نمودند.

سخنران دوم این برنامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بود که به جایگاه سخن رفته و دقایقی پیرامون لزوم عبرت گرفتن از تاریخ و بیان مشابهت آن زمان با روزگار معاصر به مواردی  اشاره داشتند.

حجت الاسلام روحانی در خلال صحبتهای خود  با اشاره به ضربات عده ای خاص بر پیکره روحانیت در طول تاریخ گفتند: ضربه‌ای که امروز به حیثیت روحانیت وارد شده تاکنون در هیچ دوره ای حتی در دوره پهلوی و قبل از آن وجود نداشته است. امروز با دولتی مواجه هستیم که به ظاهر وجاهت روحانی دارد ولی با حیثیت روحانیت بازی کرده و این امر در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مردم توقع این امر را نداشتند. ایشان همچنین ادامه داد: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود.

این سخنان که مورد استقبال قریب به اتفاق جمع حاضر قرار گرفته بود، به مذاق ۳ تن از حاضران در جلسه خوش نیامد و موجب اعتراض آنان به سخنران مراسم گردید تا حدی که به علامت اعتراض، سالن اجتماعات را ترک کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.