بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

الیت؛ عاملی برای تغییر رفتار ترافیکی مردم

الیت؛ عاملی برای تغییر رفتار ترافیکی مردم

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد:

در سال گذشته، ٧٣ درصد توقف‌های انجام‌‌شده در پارک‌های حاشیه‌ای مشهد کمتر از ٣٠ دقیقه بوده است. به بیان دیگر، به طور میانگین، ۶۵ هزار خودرو در روز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از فضای پارک خودرو در معابر استفاده کرده‌اند. ١۵ درصد خودروها نیز در این مدت بین ٣٠ تا ۶٠ دقیقه توقف داشته‌اند.

اینکه ٨٨ درصد خودروها کمتر از یک ساعت در معابر شهر متوقف بوده‌اند، فقط به دلیل حضور و فعالیت الیت شکل گرفته است. در قبال حذف الیت، رفتار ترافیکی مردم تغییر کرده و وضعیت به همان حالت قبلی برمی گردد.

برخی‌ می‌گویند الیت‌ به دلیل زیان‌ده بودن باید تعطیل شود. این در حالی است که بسیاری از مجموعه‌های زیر نظر شهرداری زیان‌ده هستند و برای خدمت‌رسانی به مردم باید به فعالیت خود ادامه دهند. برای بهره‌برداری از قطارشهری ٧٠ میلیارد تومان و بهره‌برداری از اتوبوس‌رانی سالانه بیش از ١۴٠ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود. چند صد میلیارد تومان نیز صرف فضای سبز و خدمات شهری مشهد می‌شود. آیا همه این‌ها چون زیان‌ده هستند باید تعطیل شوند؟

شهری

ShahraraNews

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.