ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
معامله با مدرسه/مدارس مختلف به هر نحوی که میتوانند از مردم پول میگیرند
نمایندگان موافق حذف تنوع مدارس معتقدند در سایه تنوع، مدارس پولدارها و بیپولها ایجاد شده است و به دلیل نبود نظارت، مدارس خاص هر میزان که میخواهند از خانوادهها شهریه میگیرند.
بحث اصلی درباره مدارسی است که به بهانههای مختلف از خانوادهها پول میگیرند و نظام آموزشی را طبقاتی کردهاند، آیا هر دانشآموزی میتواند به مدارس سمپاد یا نمونهدولتی برود؟
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش " مدارس سمپاد هم مصداقی از عدالت آموزشی تعبیر میشوند و در شرایط فعلی مدارس دولتی آمادگی لازم برای پذیرش دانشآموزان تیزهوش را ندارند" گفت: اعتقادی به تفکیک دانشآموزان و مدارس براساس بهرههوشی نداریم، دانشآموزان تیزهوش هم باید در کنار سایر دانشآموزان عادی تحصیل کنند و دستهبندیهای مختلف که منجر به کیفیت بالا و پایین در انواع مختلف مدارس دولتی شده است، باید حذف و تمام مدارس دولتی یکدست شوند.
omoreadari امور اداری و استخدامی
edultms کارگزینی و رفاه