بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

چگونه آرامش خود را حین آزمون حفظ کنیم؟

چگونه آرامش خود را حین آزمون حفظ کنیم؟

برای اینکه استرس و اضطراب ابتدای آزمون به شما غلبه نکنه این رو با خودتون تکرار کنید که" یکم استرس و اضطراب سر جلسه آزمون کاملا طبیعی و حتی مثبته" پس راحت باشین و از استرس و اضطراب خودتون استفاده کنید ، تفکر مثبت داشته باشین و به یاد خدا باشید و مطمئن باشین که تنها خدا آرامش دهنده ی واقعی شماست.

قبل از شروع آزمون تصمیم بگیرین  که از همه ی چیزایی که مطالعه کردین استفاده کنید و به مباحثی که نخوندین حتی فکرم نکنید ،با متمرکز شدن روی یه نقطه و نفس عمیق کشیدن  ذهن خودتون رو از افکار منفی خالی کنید.

 در حین آزمون بر روی سوالات متمرکز بشین  و از نگاه کردن به دورو ورتون بپرهیزید.

ممکنه سر جلسه ی آزمون هزار تا فکر بیاد سراغتون،شما باید با تکنیک توقف فکر(نوشتن فکر مزاحم روی برگه و ضربدر زدن روی آن) دوباره تمرکز خودتون رو به سوالا برگردونید.

وقتی که اعلام میکنن : داوطلبین گرامی ، آزمون رو شروع کنید مضطرب نشین،چون لحظه ی نتیجه گیری و موفقیتتون بعد از اون چند هفته تلاش فرا رسیده.

چند نفس عمیق بکشین و با توکل به نام اعظم خدا شروع کنید به جواب دادن سوالا.سعی کنید سوالای هر درسی رو توی زمان مشخص اون پاسخ بدین ،زمان خودتون رو مدیریت کنید  و با توجه به ترتیب پاسخ به سوالات زمان دقیق مربوط به هر درس رو مشخص کنید.

دقت کنید در طول آزمون دادن گزینه ی اشتباه رو توی پاسخ نامه وارد نکنید، بهتره که بعد از جواب دادن به هر سوال با چک کردن شماره سوال و گزینه که انتخاب کردین با مداد اونو علامت بزنید.

بعد از ده دقیقه  یک استراحت کوتاه داشته باشین و از خوراکی هایی که با خودتون بردین استفاده کنید چند لحظه قبل از شروع سوالات  چشماتونو ببندید و چند تا نفس عمیق بکشین و بازم با توکل خدا ادامه سوالات  رو شروع کنید

نکته ی مهم هنگام جواب دادن به سوالای  دروس به ویژه سوالای دروس ریاضی، علوم  اینه که وقتی که دارین به این سوالا جواب میدین به خاطر فعالیت زیاد مغزتون قند خونتون به شدت کاهش پیدا میکنه و همینم باعث میشه حوصلتون رو از دست بدین،نتونین فکر کنید،توی به یاد آوردن مطالبی که خوندین دچار مشکل بشین و نتونین تمرکز بکنید،بخاطر همین بهتون توصیه میکنم که وقتی دارین به سوالای این درسا جواب میدین حتما از خوراکی های شیرین استفاده کنید

دانش آموزای عزیز دونستن تموم این نکات برای هر دانش آموز المپیادی لازم و ضروریه ولی کافی نیستن،برای اینکه ی نتیجه ی عالی بگیرین  باید درس بخونید و سختی هارو تحمل کنید و با هر بار شکست بیشتر و بیشتر تلاش کنید.

واحدمشاوره دبیرستان دکتر جواد حدادناحیه پنج آموزش وپرورش مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.