بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

آموزش و پرورش و فرصت‌های از دست رفته/حکایت درد بی درمان فرهنگیان فعلاً باقی است!

آموزش و پرورش و فرصت‌های از دست رفته/حکایت درد بی درمان فرهنگیان فعلاً باقی است!

پس از انتشار مطلبی از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معلمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، سیدحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش، در رابطه با این مطلب، طی یادداشتی در ۱۴ بند توضیحاتی ارائه کرده که متن آن به شرح ذیل است

۱ - در اول اسفند، آموزش و پرورش باید ترتیبی اتخاذ می نمود که با حفظ رتبه بندی در قالب فوق العاده ویژه و یا‌ هر عنوان دیگر، امتیازات فصل دهم را برای همه معلمان اجرامی نمود که متاسفانه بدون اینکه کسی بگوید به دست خود رتبه بندی را قربانی نمود.

۲ - احکام رتبه بندی را برای بازنشستگان اول مهر ۹۸ می توانستند صادر و سپس پرونده بازنشستگان را به مورد اجرا می گذاشتند، که متاسفانه این کار را نکردند اگرچه الان هم دیر نیست و از نظر برنامه و بودجه و سازمان بازنشستگی مخالفتی در جلسه مربوطه دیده نشد.

۳ - اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان را به جهت تصویب قانون و اعتبار مربوطه در بودجه ۹۹ از اول فروردین عملیاتی نمایند که نکردند.

۴ - ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه مجوز اجرای رتبه بندی را در هشتم اردیبهشت ۹۹ مکتوب ابلاغ نمودند  و قراربود حداکثر تا آخر هفته معلم احکام مربوطه را صادر فرمایند که فرصت را از دست دادند.

۵ - برای اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان مجدداً قانون در بیست و نهم اردیبهشت ۹۹ وضع شد. حالا ببینیم چه سرنوشتی خواهد داشت.

۶ - برای نیروهای بلاتکلیف با دو شرط نیاز و اخذ آزمون، قانون وضع شد تا دست آموزش و پرورش باز باشد. تعلل زیاد باعث مصوبه دیگر در مجلس و افزایش مشکلات و ایجاد انتظارات به حق فراوان که روز به روز هم بیشتر می شود و بی برنامه بودن آموزش و پرورش.

۷ - عدم پی گیری جدی و رعایت اولویت در پرداخت مطالبات براساس تاریخ بدهی به فرهنگیان.

۸ - عدم استفاده از ظرفیت های کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان و مجلس درحل مشکلات تربیت معلم، کنکور، مدارس خاص طبقاتی، تشکیل سازمان نظام معلمی، حذف کتب به اصطلاح کمک درسی و ... که موانع اصلی عدم اجرایی سند تحول بنیادین هستند.

۹ - بی توجهی به مشکلات بازنشستگان شریف فرهنگی و نداشتن برنامه برای این مهم.

۱۰ - عدم تبدیل تهدید کرونا به فرصتی برای نشان دادن فداکاری و مظلومیت معلمان و برخورد طلبکارانه با فرهنگیان در هفته معلم و تحمیل هزینه فراوان اینترنت، گوشی و.... به بهانه شبکه تحمیلی شاد.

۱۱ - عجله در بازگشایی مدارس در ماه مبارک رمضان قبل از دانشگاهها. همان عجله ای که در زمان جنگ، دو ساعت اضافه کاری بدون مزد را تا به امروز تحمیل فرهنگیان نموده است.

۱۲ - عدم حضور فعال برای همراهی در مجلس و کمیسیون تخصصی جهت اخذ مصوبه های قانونی به نفع معلمان.

۱۳ - تقویت شائبه عدم تمایل به اقداماتی که منافع کادر اداری مربوطه در وزارت در آن دیده نشود. با صدور ۲۴ ساعته احکام امتیازات فصل دهم در اول اسفند علی رغم نداشتن اعتبار و تعلل در مباحثی چون رتبه بندی و.....

۱۴ - کوتاه سخن اینکه اگر تا دیروز ریشه مشکلات آموزش و پرورش را در عدم توجه نظام، اولویت ندادن دولت، کم لطفی برنامه وبودجه و.....می دانستیم امروز با اطمینان و با کمال تاسف باید عرض کنم به علت ذینفع نبودن یا عدم احساس مسئولیت یا عدم آشنایی برخی پشت میزنشینان سطوح مختلف تصمیم گیری در ستادهای موازی و متعدد آموزش و پرورش از واقعیت های مدارس و.... حکایت درد بی درمان فرهنگیان فعلاً باقی است.

گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست.

FarhangianNews1 https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.