بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

در باب عدم انتشار انتقادات نسبت به کیفیت آب شرب گیلان؛ بودجه ای برای ندیدن؟!

در باب عدم انتشار انتقادات نسبت به کیفیت آب شرب گیلان؛ بودجه ای برای ندیدن؟!

به گزارش #خزرآنلاین، سوم اردیبهشت ماه بود که آیت الله رسول فلاحتی در دیدار معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران و مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به عدم مطلوب بودن وضعیت آب شرب استان، اظهار کرد: قرارگیری گیلان در قسمت جلگه و عدم مطلوب بودن آب استان برای شرب موضوع سلامت مردم را به خطر انداخته است. (اینجا را بخوانید)

با این حال، قریب به 20 روز بعد، مازیار غلامپور، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع آب طبق برنامه زمانبندی مشخص و در بالاترین سطح استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرد، مدعی شد که بر اساس نتایج این آزمون‌ها، کیفیت آب شرب استان گیلان مطلوب است.

اگرچه مسئولان آب و فاضلاب گیلان مدت هاست هرگونه ادعا مبنی بر نامناسب بودن آب شرب را رد می کنند اما بررسی هزینه هر ماهه خرید آب آشامیدنی و کسب و کار پررونق شرکت های تولید و توزیع آب معدنی در استان، می تواند شاهدی بر میزان مقبولیت ادعای مسئولان آب و فاضلاب گیلان در نزد مردم باشد.

حتی اصالت کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی که نشاندهنده رنگ غیرعادی آب لوله کشی شده به منازل برخی شهروندان است هم معمولاً توسط آب و فاضلاب گیلان تایید و یا در بسیاری موارد تکذیب هم نمی شود تا این سوال به ذهن متبادر شود که این آزمایشگاه ها که بنا به ادعای معاون آب و فاضلاب در بالاترین سطح استانداردها قرار داشته و کیفیت آب را مورد بررسی قرار می دهند، تا کنون یک بار بر عدم کیفیت مطلوب آب آشامیدنی صحه گذاشته اند؟! البته بی تردید منظور از عدم کیفیت مطلوب، حتما آلودگی منجر به بیماری زایی نیست بلکه حالتی است که در آن آب مورد استفاده عموم مردم می تواند کیفیت بهتر و بالاتری هم داشته باشد.

با این حال، علیرغم اهمیت بالای انتشار اخبار مرتبط با کیفیت آب آشامیدنی، خبرهایی که فحوای آن انتقاد به وضعیت آب شرب استان باشد (همانند همین اظهارات اخیر امام جمعه رشت) حتی نسبت به خبرهای بعضا کم اهمیت اداره کل آب و فاضلاب گیلان هم کمتر مورد توجه و بازنشر رسانه های شاخص استانی قرار میگیرند. موضوعی که البته ممکن است اتفاقی باشد اما محسن حسینی، مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین صراحتاً پرداخت مبالغ به برخی رسانه ها را تایید کرده و می گوید: ما بودجه ای برای اطلاع رسانی داریم که این بودجه، سالانه در هیات مدیره ما مصوب می شود!

البته این احتمال هم وجود دارد که سانسوری در انتشار اخبار نبوده و یا این خودسانسوری هم از سوی رسانه های طرف تعامل با شرکت آب و فاضلاب گیلان بدون اطلاع مدیرعامل این سازمان اعمال شده باشد.

ادامه خبر در لینک زیر

http://www.khazaronline.com/News-247123.html

خزرآنلاین

khazaronline

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.