بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

*دو کلمه حرف حساب*

*دو کلمه حرف حساب*

*بزرگان گفته اند: چهل تا عاقل را میشود با یک حرف منطقی قانع کرد*.

*ولی یک نفر رو که نخواد و منطقی نداشته باشه، را نمی شود با چهل حرف منطقی قانع کرد*

حسنی مبارک گفت نباید به آمریکا اعتماد می کردم*

معمر قذافی گفت:بزرگترین اشتباه عمرم اعتماد به آمریکا بود*

محمد مرسی گفته است. اشتباه استراتژیک من و عامل اصلی شکست انقلاب مصر اعتماد به آمریکا بود*

بن علی گفت: دلیل سقوط من اعتماد بیجای من به آمریکا بود*

منصور هادی در یمن گفت: اگر فریب آمریکا را نمی خوردم در قدرت باقی می ماندم*

تمام تاریخ نگاران.*

 *معاصر در کشور معتقدند دلیل سقوط دولت مردمی مصدق و کودتای 28* *مرداد 1332 بدلیل اعتماد بیجای مصدق به آمریکا بود*

صدام در لحظه اعدامش گفته بود: این طناب دار را آمریکائیها به گردن من انداختند*

در کتاب پاسخ به تاریخ ص 278  محمد رضا شاه در آخرین روزهای عمرش می گوید: دلیل فروپاشی سلطنت من اعتماد به آمریکا بود*

یعنی حتی شاه هم بعد از سالها رفاقت و خدمت به آمریکا، فهمیده بود که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد*

*جمله معروف شاه:*

*... آن زمان که صاحب قدرت بودم تصور میکردم که اتحاد من با غرب بر مبنای اتحاد و اطمینان دو جانبه برقرار است شاید این اطمینان و اعتماد #یک_اشتباه_بود ..."*

کتاب پاسخ به تاریخ، نوشته محمدرضا پهلوی، صفحه ۲۷۸*

*حالا کسانی که در کشور ما همچنان امیدوارند. تا آمریکا برایشان آستین بالا بزند و مشکلاتشان را حل کند. در کجای عبرت های تاریخ قرار گرفته‌اند؟؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.