بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

تحلیلی از صفحه نخست جراید کشور

*شرق/ فساد داغ «مبارکه»*

«شرق» تیتر یک امروز خود را به فساد در فولاد مبارکه که بحث داغی به راه انداخته است، اختصاص داده و نوشته: « ایرانی‌هایی که گفته می‌شد حساسیت خود را به ارقام درشت فساد از دست داده‌اند، این بار با رقمی هولناک از فساد مواجه شده‌اند؛ رقمی به بزرگی ۹۲ هزار میلیارد تومان که با نرخ ارز نیمایی حدود ۳.۵ میلیارد دلار می‌شود!  در گزارش‌ منتشر‌شده برخی اسامی کابینه دولت حسن روحانی نیز دیده می‌شود.

*کیهان/ بلوف آمریکا*

«کیهان» در گزارشی که تیتر یک کرده با عنوان «مراقب بلوف آمریکا باشید توافق برای غرب مسئله مرگ و زندگی است» نوشته: «این روزها در حالی که خبرهای غیر رسمی از مذاکرات هسته‌ای و احتمال بالای توافق با اروپا و آمریکا منتشر می‌شود، اخبار و گزارش‌های زیادی از معتبرترین و رسمیترین رسانه‌های غرب در‌باره بحران‌های رنگارنگ آوار شده بر سر غرب منتشر می‌شود.

*همدلی/ مفسدان فولادی*

«همدلی» در گزارشی که عکس یک کرده به «جزییات اختلاسی به‌اندازه سه سال یارانه مردم ایران در فولاد مبارکه» پرداخته و با عنوان «مفسدان فولادی» نوشته است: «گزارش 300صفحه‌ای بهارستان درباره فساد 91هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان این‌روزها سروصدای عجیبی در رسانه‌های کاغذی و شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است.

*اعتماد/ وظیفه گشت ارشاد*

«اعتماد» صفحه یک شلوغی دارد و سعی کرده که هیچ یک از موضوعات داغ روز را از دست ندهد. از فساد در فولاد مبارکه که با تیتر «فولاد را می‌خورند با یک لیوان آب رویش» پوشش داده شده، گرفته تا بررسی وظایف و کارد گشت‌ ارشاد. این روزنامه اصلاح‌طلب با طرح این سوال که «وظیفه گشت ارشاد چیست؟» نوشته: «با اظهارنظرهای اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نظر می‌رسد برخورد با آنچه بدحجابی نامیده می‌شود وارد فاز جدیدی شود.

*جوان/ فول فساد!*

«جوان» مثل بسیاری از روزنامه‌های امروز بخش عمده‌ای از صفحه یک خود را به موضوع فساد در فولاد مبارکه اختصاص داده است. این روزنامه اصولگر در گزارشی که عکس یک شده با عنوان «فول فساد» نوشته: «نفوذ مجلس و دولت در خانه فولادین فساد فولاد مبارکه، ابعاد تازه‌ای پیدا کرد.

*ایران/ بازی نفت با مهره دیپلماسی*

«ایران» امروز از عملکرد یکساله دولت در حوزه انرژی گزارش می دهد. این روزنامه دولتی با عنوان «بازی نفت با مهره دیپلماسی» نوشته: «صنعت نفت در سال نخست دولت سیزدهم یکی از سخت‌ترین سال‌ها را از نظر شدت و حجم تحریم تجربه کرد.

*آرمان ملی/ روشنی صنایع خــــاموش*

«آرمان ملی» در گزارشی که امروز تیتر یک کرده به بررسی توافقات دولت با بخش خصوصی دز تامین برق پایدار پرداخته و با عنوان «روشنی صنایع خــــاموش» نوشته: «خاموشی برق صنایع تاکنون خسارت‌هایی  را به بخش‌های مختلف تولیدی وارد کرده و سبب کاهش بازدهی تولید برخی از صنایع شده است این درحالی است که قطعی برق حداقل ۲۰ درصد هزینه‌های تولید را در برخی صنایع افزایش می‌دهد و برآورد شده این خاموشی‌ها ماهانه یک میلیارد دلار زیان به اقتصاد کشور وارد می‌کند که معادل نیمی از سرمایه ساخت یک نیروگاه ۴ هزار مگاواتی است.

*وطن امروز/ شام در گلویش گیر کرد*

«وطن امروز» اظهارات اخیر اردوغان درباره آمادگی برای مذاکره با سوریه را سوژه گزارشی کرده که عکس یک شده است. این روزنامه اصولگرا نوشته: «۱۰ سال پس از دخالت،آتش‌افروزی و تلاش برای براندازی حکومت بشار اسد اردوغان: برای مذاکره با بشار اسد مشکلی نداریم؛ باید در ارتباط با سوریه گام‌های بیشتری برداشته شود».

*سازندگی/ به دنبال آب*-

این روزنامه اصلاح‌طلب با عنوان «به دنبال آب» نوشته: «بی‌آبی یکی از مصائب جدید مردم ایران است. در چند روز گذشته و پس از سیل‌های اخیر، دوباره بی آبی و کم آبی برخی از شهرها به سر خط خبرها بازگشته است. شاید کار از بران هم گذشته باشد و به جای پر کردن دبه‌ها باید به فکر راه‌هایی برای مهاجرت و اسکان مردم در استان‌های دیگر برای نجات از بی‌آبی بود زیار در این سال‌ها مساله بحران بی‌آبی مختص شهرهای کویری و خشک نیست و حالا گریبان مردم در مناطق پرآب و با رودخانه‌ها و سفرها‌های آب زیرزمینی فراوان را هم گرفته است.

*صبح نو/ تراژدی فولاد مبارکه*

«صبح نو» مثل بسیاری از روزنامه‌های امروز جلد خود را به فساد در فولاد مبارکه اختصاص داده و البته آن را یک تراژدی می‌داند. این روزنامه اصولگرا تاکید کرده که «عظیمیان، نماد مدیریت شبه دولتی غیر پاسخگو در دولت اعتدال بود».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.