بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

یادواره حجت الاسلام شهید حاج عبدالحسین رضایی اولین روحانی شهید ترور شهرستان رودسر برگزار شد .

در این مراسم همچنین از کتاب نسیم اتقیا به نویسندگی آقای بینش برهمند که مجموعه ای ازخاطرات عکس ها -دست نوشته هاو زندگینامه روحانی شهید عبدالحسین رضایی است رونمایی شد .

رییس اداره شیلات لنگرود از صید 47 تن انواع ماهیان استخوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار صید نسبت به پارسال بیش از یک ونیم برابر افزایش دارد.

فرمانده انتظامی املش گفت : ماموران انتظامی این نیرو21 تن و820 کیلوگرم چای سنواتی بدون مجوز حمل و نقل به ارزش 320 میلیون ریال را موقع بازرسی از یک تریلی در روستای شیشارستان این شهرستان که در حال بارگیری چای قاچاق بود کشف و ضبط کردند.

سرپرست فرمانداری ماسال در نشست مدیریت بحران و کشاورزی این شهرستان  گفت :شالیکاران ماسالی با استفاده از آب باران حدود هزار و 750 هکتار از شالیزارهای خود معادل 25 درصد را شخم زدند.  

مدیر اداره آموزش و پرورش تالش گفت : در نمایشگاه نجوم سنگ و کانی شناسی در تالش انواع سنگهای رسوبی آهکی-آذرین گرانیت فسیل های گیاهی جانوری و ماکت های اجرام سماوی در سه غرفه به معرض دید عموم گذاشته شده است . علاقمندان  می توانند به مدت یک هفته صبح ها از ساعت 8 تا 14  از این نمایشگاه بازدید کنند .         

فرماندار تالش در اولین کارگاه آموزشی مدیریت پسماند روستایی گفت : بخش خصوصی برای راه اندازی کارخانه کمپوست غرب گیلان در تالش25 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند.                    

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا گفت: ماموران ایستگاه بازرسی سه راه قلعه  از یک دستگاه اتوبوس ،  310 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه به ارزش 120 میلیون تومان را که به طورماهرانه ای در کابین بار خودرو جاسازی شده بود ، کشف کردند. دو متهم 36و 46ساله دستگیر شدند.       

مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان لنگرود گفت : از آغاز امسال تاکنون شش هزار و ۱۹۴نفر به پایگاههای انتقال خون این شهرستان مراجعه و در مجموع پنج هزار و ۱۵۷واحد خون اهدا کرده‌اند  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش دارد.

رییس اداره محیط زیست املش گفت : ماموران یگان حفاظت این اداره برای حفظ و حراست از حیات وحش  و جلوگیری ازتخلفات شکار هشت شکارچی متخلف را دستگیر وبا تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند .

مریم حاجی علیزاده از گیلان به اردوی انتخابی تیم ملی تکواندوی نوجوانان دعوت شد. سرمربیگری این تیم را فاطمه صفرپور و مربیگری این تیم را هم نیلوفر صفریان از گیلان بر عهده دارند.

در پایان مسابقات کشتی آزاد روستایی- عشایری قهرمانی کشور  آزاد سید سعید حسینی و راستین حسین زاده در اوزان مختلف مدال نقره  و ستار موسوی مدال  برنز گرفت.

iribnews_guilan

 

تعطیلی مدارس اردبیل

تعطیلی مدارس اردبیل

اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل:

روز چهارشنبه  ۲۷ دی ماه ۹۶ در اردبیل، نمین و هیر فقط پیش دبستانی در نوبت قبل از ظهر به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل می باشد.

iribnews

ظهور انتظار

http://uupload.ir/files/9llg_%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2.jpg

ظهور انتظار

هنوز سفره ى احساس عشق نان دارد

قبول این تن من خسته است جان دارد

عجیب خسته ام از روزهاى غرق گنـاه

سه شنبه ها دل من حال جمکران دارد

اللهم عجل لولیک الفرج

TebyanOnline

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب بخوانیم

شبی حداقل یک_دقیقه_کتاب  بخوانیم

بچه که بودم، خیال می‌کردم همه چیز مال من است. دنیا را آفریده‌اند که من سرگرم باشم. آسمان، زمین، پدر، مادر، درخت‌ها، اسب‌ها، کالسکه‌ها و حتی آن گنجشک‌ها برای سرگرمیِ من به وجود آمده‌اند.

بعدها یکی‌یکی همه را ازم گرفتند.

برگرفته از کتاب «سال بلوا»

نوشته عباس معروفی

zendegisalam

انفجار در جایگاه سوخت ولی عصر لنگرود

http://uupload.ir/files/eu62_%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%B1.jpg

انفجار در جایگاه سوخت ولی عصر  لنگرود

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لنگرود :

ساعت 21:30 دقیقه امشب به علت رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام تخیله ی بنزین در جایگاه سوخت ولی عصر این شهر  ، انفجار رخ داد.

دو نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

راننده ای که در حال سوخت گیری خودروی شخصی بود به صورت سرپایی در بیمارستان امینی لنگرود مداوا و ترخیص شد ، کارگر جایگاه که از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شده بود به بیمارستانی در رشت انتقال داده شد.

9 آتش نشان به وسیله ی سه خودروی  آتش نشانی در محل حادثه حضور یافتند.

میزان خسارت در حال بررسی است.

[خبرگزاری صداوسیما - گیلان]

iribnews_guilan

چند خبر کوتاه

چند خبر کوتاه

۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس از سران قوا خواستند که پیام‌_رسان داخلی را جایگزین پیام‌رسان های خارجی کنند.

تعداد استاندارد‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها ­با اضافه شدن هشت عنوان استاندارد جدید از ابتدای دی امسال، از ۱۷ به ۲۵ مورد افزایش یافت.

رئیس سازمان محیط زیست: تا پایان سال آیین‌نامه‌های قانون هوای_پاک را تهیه و اجرا خواهیم کرد حتی اگر فریاد خودروسازان،‌سندیکاها،اصناف و کارخانه‌ها بلند شود.

iribnews

(زنگ سلامت) ۹نشانه کمبود منیزیم

http://uupload.ir/files/ws1a_%DB%B9%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

۹نشانه کمبود منیزیم

بیخوابی

افسردگی

ولع خوردن شکلات

گرفتگی عضلات

ضربان قلب نامنظم

مشکلات پوستی

خستگی مفرط

سردهای میگرنی

تیرکشیدن چشم‌ها

goo.gl/6wtZZb

TebyanOnline

کشف یک محموله چای سنواتی در املش

کشف یک محموله چای سنواتی در املش

فرمانده انتظامی املش امروز گفت :

ماموران انتظامی این شهرستان 21 تن و820 کیلوگرم چای سنواتی تاریخ مصرف گذشته رادر بازرسی از یک تریلی در روستای شیشارستان املش کشف و ضبط کردند.

راننده و سرنشین30 و 35 ساله  خودروی باری که محموله چای سنواتی را بدون مجوز حمل می کردند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

بنابراعلام کارشناسان جهاد کشاورزی ارزش 21 تن و820 کیلوگرم چای سنواتی حدود 320 میلیون ریال است.

iribnews_guilan

26دی،طلیعه پیروزی ملت ایران

http://uupload.ir/files/aeay_26%D8%AF%DB%8C.jpg

26دی،طلیعه پیروزی ملت ایران

۲۶دی ماه سال۱۳۵۷سالروز فرارشاه از ایران است؛فراری که دفتر سلطنت پهلوی ها و زندگی مردم ایران زیر سلطه  قدرت های استکباری جهان را برای همیشه فرو بست

iribnews_guiln