بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

گیلان، در روزی که گذشت

گیلان، در روزی که گذشت

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مجتمع های پذیرایی و کارگاه های سفال سازی و بناهای تاریخی سیاهکل و دیلمان گفت: شهرستان سیاهکل جاذبه های گردشگری زیادی دارد که با توسعه آن می توان برای روستاییان اشتغالزایی ایجاد کرد .

مدیرکل گمرک آستارا از استقرار دائمی واحدهای گمرک در پایانه ریلی آستارا - آستارا خبرداد.

آبیاری شالیزارهای شهرستان تالش نوبت بندی شد . فرماندار تالش گفت: 15 روستا در تالش با کمبود آب کشاورزی مواجه است که برای جلوگیری از خشکسالی آبیاری این روستاها نوبت بندی شد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : باغداران گیلانی امسال 325 تن گل گاو زبان به ارزش 39 میلیارد تومان تولید کردند که 10 درصد بیشتر از پارسال است .

رئیس دامپزشکی فومن از مایه کوبی بیش از 70 هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد و گفت : در همین مدت 47 هزار و 500 متر مربع از جایگاههای دام هم سمپاشی شد.

 فرمانده سپاه رودبار از توزیع 3 تن کود رایگان بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی بین 120 کشاورز برای 200 هکتار شالیزار توزیع شد .

علیرضا جهانبخش در رشت گفت : از باشگاه های لیگ برتری انگلیس ، آلمان و هلند پیشنهادات جدی دارم که در روزهای آینده در مورد آنها تصمیم خواهم گرفت.

جاسم یاسراللهی دروازه بان فصل گذشته تیم شاهین شهرداری بوشهر و جابر نصیری هافبک فصل گذشته تیم سردار بوکان با قراردادی یکساله به تیم داماش گیلان پیوستند.مصطفی آقاجانی مدافع فصل گذشته داماش گیلان هم قرارداد خود را به مدت 3 فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.

حمید خدابنده لو هافبک فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران با عقد قراردادی به مدت یک فصل به این تیم پیوست.

iribnews_guilan

سرخط_خبرها

سرخط_خبرها

مقام معظم رهبری در پیغامی شفاهی از اقدام پیگیرانه و حضور میدانی امام‌جمعه خرمشهر برای رفع مشکل آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و روستاهای هم‌جوار قدردانی کردند.

شرکت توزیع برق پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه جدول احتمالی خاموشی‌ها را منتشر کردند. در استان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود خاموشی داشته باشیم، این جداول منتشر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ۱۴۱۰ میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است./ با چالش کمبود نیرو مواجه هستیم.

ستوانیکم علی دوست زاده مرزبان هنگ مرزی سراوان در حین گشت زنی و در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

ShahraraNews

هشدار در مورد انتقال و فروش قارچ‌های سمی در استانها از طریق خودروها

هشدار در مورد انتقال و فروش قارچ‌های سمی در استانها از طریق خودروها

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور :

خوشبختانه در حال حاضر از خطر قارچ‌های سمی در کشور عبور کرده‌ایم.

طبق اطلا‌ع‌رسانی به موقع مردم متوجه خطرات مصرف قارچ‌های سمی شده و کمتر آن را مصرف کردند.

تعدادی از سودجویان قارچ‌های سمی را از طریق وانت‌ها به استان‌های دیگر منتقل کرده و به فروش می‌رسانند.

در حال حاضر نیز امکان دارد چنین خودروهایی در سطح شهر اقدام به فروش قارچ‌های سمی کنند که مردم باید آگاه باشد.

iribnews_guilan

مهار آتش سوزی در باقر آباد رشت

مهار آتش سوزی در باقر آباد رشت

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت:

 ۵۸ آتش نشان و افسر ارشد به وسیله ی ۱۵ خودروی اطفایی و آبرسان از ۷ ایستگاه آتش نشانی ، آتش را مهار کردند.

سقف چند مغازه بهم پیوسته با شیروانی های چوبی و قدیمی در باقر آباد رشت در آتش سوخت.

علت حادثه و میزان خسارت این آتش سوزی در دست بررسی است.

با توجه به گرمای هوا و نفس گیر بودن آتش سوزی سه آتش نشان از ناحیه چشم، پا و دود گرفتگی دچار آسیب دیدگی جزیی و به صورت سرپایی درمان شدند .

iribnews_guilan

مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران در گفت و گو با نمای_حوزه:

مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران در گفت و گو با نمای_حوزه:

این تصور که حوزه علمیه تنها به دنبال گریه و اشک است باید اصلاح شود

باید فضا را برای یک نظام آموزشی شاداب فراهم کنیم

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در گفت و گو با دوهفته نامه «نمای حوزه»، ارگان رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به تفصیل از برخی طرح های خود سخن گفت.

مدرسه_محوری شعاری است که انتخاب شده و در تلاشیم تا تبدیل به یک گفتمان_عمومی در حوزه‌های خواهران سراسر کشور شود چراکه باور دارم که حوزه‌های علمیه سه رکن دارد که یک رکن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است که ما در آن حضور داریم، دومین رکن مدیریت استانی و سومین رکن مدیریت‌ شهرستانی است.

اولین کاری که پس از منصوب شدن به‌عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران انجام دادم این بود که برای فهم نظرات میدانی،‌ در سطح میدان و مدارس علمیه خواهران این پرسش را مطرح کردم که اگر به‌جای بنده بودید چه اموری را در اولویت خود قرار می‌دادید.

سال 1397 را برای حوزه علمیه خواهران سال_رفع_آسیب‌ها نام‌گذاری کردم و تاکنون سعی کردم که آسیب‌ها را بشناسم و در این راه از استان‌های مختلف نیز بازدید به عمل آوردم تا به‌صورت میدانی آسیب‌های حوزه‌های علمیه خواهران را مشاهده کنم.

اگر در نظام آموزشی فرصت برای تفکر و طرح نقطه خلأهای دروس ایجاد شود، ذهن‌های پرسشگری تحویل حوزه‌های خواهران خواهیم داد.

باید حوزه‌های علمیه خواهران به حدی برسند که نقش مرجعیت حوزه دین برای بانوان و نهادهای مطالعه کننده درزمینهٔ بانوان را ایفا کنند.

اگر تمام دوره فقه با نگاهی_زنانه تحلیل شود، مسائل و نقاط کور زیادی وجود دارد که باید حل شوند و این وظیفه حوزه علمیه خواهران است، همچنین مسائل تربیتی فرزندان نیز از اموری است که حوزه‌های خواهران عهده‌دار آن هستند.

ما پیش از اینکه بخواهیم بخش آموزش را توسعه بدهیم، باید سازوکارها و شیوه‌های عمل در آموزش، رابطه میان تحصیل و مسائل جانبی مانند ازدواج و فرزند_آوری و انبوهی از این مسائل را طرح کنیم.

باید فضا را برای یک نظام آموزشی شاداب فراهم کنیم. نظام آموزشی نباید مطول و خسته‌کننده باشد. حجم کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران بسیار بالا است و باید اصلاح شود.

ما نمی‌توانیم بانوانی را تربیت کنیم که نسبت به شادابی بی‌تفاوت هستند و نباید نظام آموزشی و تربیتی ما خودش را نسبت به این امور بی‌تفاوت بداند. این تصور که حوزه علمیه تنها باید به دنبال علم و معرفت و گریه و اشک و غم باشد باید اصلاح شود و بانوان ما در کنار این امور باید شاداب‌ترین افراد باشند.

متن کامل مصاحبه:

http://hawzahnews.com/detail/News/454992

"سلمان" مدال افتخاری برای ایرانیان

"سلمان" مدال افتخاری برای ایرانیان

روزی در مسجد عربی وارد می‌شود و شروع به توهین به سلمان می‌کند. پیامبر گرامی اسلام از این اهانت به سلمان بسیار ناراحت شده و شروع به توصیفات سلمان شدند: « اَتُنَّحی رجلا یحبه الله تبارک و تعالی فی السماء و یحبه رسوله فی الارض»

آیا دور می‌کنی مردی که خدا او را در آسمان دوست دارد و پیغمبر روی زمین او را دوست دارد؟ « اَتُنَّحی رجلا ما حضرنی جبرئیل الا امرنی عن ربی عزّ و جلّ ان أقرته السلام» سلمان کسی است که هربار جبرئیل از طرف خدا آمده به من گفته: خدا می‌فرماید: سلام خدا را به سلمان برسان.

بیشتر بخوانید:

https://goo.gl/R1QZPF

قدردانی رهبر انقلاب از امام جمعه خرمشهر

http://uupload.ir/files/aszv_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87.jpg

قدردانی رهبر انقلاب از امام جمعه خرمشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از اقدام پیگیرانه و حضور میدانی امام‌جمعه‌ی خرمشهر برای رفع مشکل آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و روستاهای هم‌جوار قدردانی کردند.

در هفته‌ی اخیر به دنبال شکسته شدن خط لوله‌ی انتقال آب غدیر که آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و مناطق هم‌جوار را تأمین می‌کرد، مردم این دو شهر با مشکل جدی آب شرب مواجه شدند. در پی این مسئله، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام‌جمعه‌ی خرمشهر ضمن حضور در کنار کارگران تعمیر این خط لوله در هویزه، به‌صورت نمادین و برای تسریع امور اقدام به جوشکاری این خط لوله کرد و از نزدیک پیگیر حل مشکل آب شرب مردم منطقه شد.

رهبر انقلاب اسلامی پس از اطلاع از اقدام ایشان، در پیغامی از حجت‌الاسلام موسوی‌فرد قدردانی کردند.

irinn_channel

دلجویی خادمان امام رضا(ع) از زائران حادثه دیده عراقی

http://uupload.ir/files/wm9_%D8%AF%D9%84%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg

دلجویی خادمان امام رضا(ع) از زائران حادثه دیده عراقی

خبر

yon.ir/lMc06

aqr_ir

شگرد جدید فروش گوشی‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ دو بار کارت بکش!

شگرد جدید فروش گوشی‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ دو بار کارت بکش!

گران‌فروشان و محتکران بازار موبایل که اکنون زیر ذره‌بین تعزیرات قرار دارند، پس از ارایه قیمت‌ دروغ و نمایش صفِ فروش برای فرار از جریمه، امروز در تازه‌ترین شگرد، مبلغ گوشی را با ۲ بار کشیدن کارت دریافت می‌کنند! یک‌بار قیمت گوشی را با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومانی حساب می‌کنند و یک‌بار هم برای مابه‌التفاوت آن را با نرخ آزاد کارت می‌کشند!

‌ble.im/Drsalaam