بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت
بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

بسکه ماندم درغریبی وطن ازیادم رفت بسکه ماندم درقفس بوی گل ازیادم رفت

برخلاف ادعای مقامات عربستان مبنی بر خودکشی؛

برخلاف ادعای مقامات عربستان مبنی بر خودکشی؛

شاهدان عینی: حاجی عراقی به خاطر بردن نام امام حسین در مسجدالحرام به قتل رسید

گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه روز گذشته رسانه‌های عراقی خبر #قتل حاجی 43 ساله عراقی به نام حسین حمید الحیدری در مسجدالحرام را منتشر کردند و این در حالی بود که مقامات سعودی ادعا کردند این حاجی عراقی اقدام به #خودکشی کرده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره قتل این حاجی عراقی در حالی صورت می‌گیرد که تمام فضاها و پشت‌بام‌های مسجدالحرام با دوربین‌های امنیتی کنترل می‌شود و اکنون مقامات عربستان با مشاهده و ارائه این ویدئوها می‌توانند از ماجرای قتل این حاجی عراقی پرده بردارند و این همان چیزی است که ریاض الساعدی نماینده سابق پارلمان عراق از مسئولان امنیتی عربستان مطالبه کرده و از مقامات وزارت خارجه عراق خواسته از مسئولان امنیتی عربستان بخواهند این ویدئوها را در اختیار آنها قرار دهد.

این نماینده سابق اظهار داشت حاجی مقتول عراقی دوست من بوده و با توجه به شناختی که از او داشتم او مردی متعادل و بااخلاق و مذهبی بود که در هیچ شرایطی نمی‌توانست به خودکشی فکر کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد که در حال گفتگو با مقامات عربستان درباره این پرونده هستیم و از آنها خواسته این گزارشی از نحوه قتل این حاجی به همراه تصاویر دوربین‌های مداربسته حرم در اختیار ما قرار دهند و این در حالی است که مقامات عربستانی در ارائه گزارش و تحویل پیکر این حاجی خودداری و تعلل می‌کنند.

اما در تازه‌ترین اطلاعات به‌دست‌آمده درباره پرونده قتل این حاجی عراقی برخی شاهدان عینی ماجرای قتل وی اعلام کردند که حادثه قتل این حاجی کاملاً با چیزی که در رسانه‌ها منتشرشده تفاوت دارد و ما بر این باوریم او به قتل رسیده است.

یکی از هم‌محله‌ای‌های مقتول که در سفر حج با او همراه بوده می‌گوید حاج حسین از انجام فریضه حج بسیار خوشحال بود و دائماً عبارت #لبیک_یا_حسین را تکرار می‌کرد که به همین خاطر نیز یکی از وهابیان افراطی تصمیم گرفت او را مجازات(!) کند و به همین خاطر او را از طبقه بالا به صحن مسجدالحرام پایین انداخت و بعد هم ادعا کردند او به خاطر ابتلا به اختلال روانی دست به خودکشی زده است.

این شاهد عینی همچنین پیام پسرخاله حاجی مقتول را نیز در فضای مجازی منتشر ساخته که وی نیز تأکید کرده که پسرخاله من خودکشی نکرد و فقط به خاطر فریاد زدن نام امام حسین (ع) به قتل رسید

خبرگزاری حوزه

حاجی عراقی به خاطر بردن نام امام حسین در مسجدالحرام به قتل رسید

http://uupload.ir/files/geiy_%D8%AD%D8%A7%D8%AC%DB%8C.jpg

حاجی عراقی به خاطر بردن نام امام حسین در مسجدالحرام به قتل رسید

شاهدان عینی ماجرای قتل حاجی عراقی در مسجدالحرام اعلام کردند ادعای مقامات سعودی درباره خودکشی وی یک دروغ است و ما بر این باوریم او به قتل رسیده است.

hawzahnews.com/detail/News/459698

استفتائاتی از آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (1)

استفتائاتی از آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (1)

موسیقی در کلاس هنر

من دانش‌آموز هستم، گاهی اوقات در کلاس هنر آهنگ گذاشته می‌شود و من نمی‌توانم کلاس را ترک کنم، حکم چیست؟

هر موسیقی که به نظر عرف لهوی و مُضل عن سبیل‌الله باشد، حرام است و تشخیص آن، موکول به نظر عرفی مکلف است و اگر موسیقی این‌گونه نباشد به خودی خود اشکال ندارد.

بنابراین اگر موسیقی از نوع حرام باشد، با تحقق شرایط نهی از منکر، بر شما بیشتر از نهی زبانی از منکر واجب نیست، و در صورتی که مؤثر واقع نشود، واجب است که از گوش دادن به غنا و موسیقی حرام اجتناب کنید و اگر به‌طور غیرارادی صدای موسیقی حرام و غنا به گوش شما برسد، چیزی بر شما نیست.

مضل عن سبیل‌الله؛ یعنی به سبب ویژگی‌هایی که دارد انسان را از خداوند متعال و معنویات و فضایل اخلاقی دور کرده و به سمت بی‌بندوباری، بیهودگی و گناه سوق دهد.

رفت و آمدهای خانوادگی با نامحرم

در رفت و آمدهای خانوادگی، سخن گفتن با نامحرم و یا شوخی‌های بجا و معمولی در جمع خانوادگی که نامحرم هم حضور دارد چه حکمی دارد و تا چه حد مجاز هستیم؟

با حفظ حریم ضوابط شرعی و مقررات اسلامی و پرهیز از هرگونه عمل و رفتاری که آمیخته به ریبه و یا موجب ترتب فتنه و فساد باشد، مانع ندارد.

 قرائت اشتباه در نماز

بنده در تلفظ لغات در نماز‌ خیلی دقت می‌کنم و سعی می‌کنم که درست تلفظ کنم.

چندی در نماز یومیه سوره کوثر را می‌خواندم و فکر می‌کردم عبارت «وانحر» با «ه» می‌باشد، برای همین آن را به صورت «ه» تلفظ می‌کردم. حکم نمازهای ‌گذشته من چیست؟

نمازهایی را که با اعتقاد به صحت به‌صورت مذکور خوانده‌اید، صحیح است.

تصاویری از نخستین دادگاه ویژه اخلالگران اقتصادی

تصاویری از نخستین دادگاه ویژه اخلالگران اقتصادی/ متهمان سه جوان کم‌سن‌وسال هستند که با دلار ۴۲۰۰ تومانی موبایل وارد کرده و سپس با گران‌فروشی و جعل فاکتور در بازار اختلال ایجاد کردند

متهم ردیف اول: محمد قالب علمداری، ۳۲ ساله، مدیرعامل شرکت «داتیس امرتات»

متهم ردیف دوم: علیرضا سنجری، ۴۱ ساله، مدیرعامل شرکت «اسپیناس تجارت نیکان»

متهم ردیف سوم: سناباد سفرها، ۳۶ ساله، مدیرعامل شرکت «پارس سامتل قشم»

طنز سیاسی دکترسلام

Drsalaam

چگونگی مرگ شعبان بی‌مُخ

http://uupload.ir/files/auh8_%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg

چگونگی مرگ شعبان بی‌مُخ

شعبان جعفری یکی از بازیگران کودتای 28 مرداد سال 1332 بود، او از گنده لات های تهران بود که باستان کار و زورخانه ای بود، دوستانش او را «شعبان بی مخ» و «شعبان درخونگاه» می خواندند.

بیشتر بخوانید:

yon.ir/DwLeX

حاضرم فرزند دیگر خود را هم فدای حضرت زینب (س) کنم

حاضرم فرزند دیگر خود را هم فدای حضرت زینب (س) کنم

مادر شهید مدافع حرم «علی عظیمی»:

خداوند در زندگی‌ چهار فرزند به من عطا کرد که سال‌های قبل ۲ فرزند خود را از دست دادم و هنگامی که «علی» برای نخستین‌بار قضیه اعزام خود به سوریه را با من مطرح کرد، من در جواب گفتم: «طاقت دوری و از دست دادن فرزند دیگرم را ندارم»، علی در جواب گفت: «مادر من که لیاقت شهادت ندارم و اگر روزی شهادت نصیبم شد، به من افتخار کنید و در از دست دادن من ناراحت نباشید که ان‌شاءلله حضرت زینب (س) به شما صبر می‌دهد».

وقتی ساک سفر علی را می‌بستم، از من خواست برایش دعا کنم و من به او گفتم: دعا می‌کنم مانند سردار «حاج قاسم سلیمانی» که خدمت‌گزار این نظام و ولایت است، شما هم به این نظام و رهبرت خدمت کنی و «علی» در جواب گفت: «من خاک کف پای سردار سلیمانی هم نیستم و نباید من را با ایشان مقایسه کنید».

در آخرین وداع، «علی» اصرار داشت که من را حلال کنید و طوری رفتار کرد که بفهماند که دل از من بکنید و یک نگرانی به من دست داد که حس کردم آخرین باری است که «علی» را می‌بینم.

من چشم انتظار «علی» هستم و اکنون یک سال است که از فرزندم خبری ندارم و دلم می‌خواهد حضرت زینب (س) پیکر «علی» را برای من بفرستد و من را از چشم انتظاری در بیاورد و من یک‌بار دیگر فرزند شهیدم را در آغوش بگیرم.

سپاه ایران

sepahiran313

حکم استفاده شخصی از اینترنت در محل کار

حکم استفاده شخصی از اینترنت در محل کار

بنده کارمند هستم استفاده شخصی از اینترنت و فضای مجازی در محل کار در حد نیاز چه حکمی دارد؟

استفاده شخصی از اموال بیت‌المال جایز نیست و موجب ضمان است، مگر با اذن مسئولی که شرعاً و قانوناً چنین حقی دارد.

احکام مطابق فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

Khamenei_ir

پسر حضرت دریا! دل مارا دریاب

http://uupload.ir/files/xasp_%D9%BE%D8%B3%D8%B1_%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA.jpg

پسر حضرت دریا! دل مارا دریاب

ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران

سامرا قسمت چشمان عطش خیزم کن

تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران…

ولادت حضرت علی‌النقی

امام هادی علیه‌السلام مبارک باد

توصیه شیخ حسنعلی اصفهانی به دو بازاری مشهد

توصیه شیخ حسنعلی اصفهانی به دو بازاری مشهد

به_وقت_نماز (۳۶)؛

یکى از کسبه بازار مشهد نقل مى کرد:

ما دو نفر بودیم که وضع مالى‌مان خیلى بد بود، یک روز تصمیم گرفتیم براى مشکل خود برویم خدمت شیخ حسنعلى اصفهانى. رفتیم منزل ایشان. عده زیادى در انتظار نوبت بودند. ما هم منتظر ماندیم تا نوبتمان برسد. اما ناگهان شیخ از میان جمعیت، ما را پیش خود خواند. به من گفت: تو باید کارى را انجام دهى که آن را ترک کرده‌اى، بعد به دوستم گفت: تو هم کارى را که انجام مى‌دهى، ترک کن. بروید و به وظایف خود عمل کنید تا وضع شما بهتر شود!

اعتراف مى کنم که من نماز نمى‌خواندم و دوستم هم شرابخوار بود. به توصیه شیخ، گناهان خود را ترک و به وظایف دینى خود عمل کردیم. از آن پس من هرگز نمازم ترک نشد و با توجه خاص آن را مى خواندم. این بود که بعد از آن ، وضع مالى ام بهتر شد.

yon.ir/54XuZ